Hoe Een Gewichtsdistributiekoppeling In Te Stellen? Stap Voor Stap

Het verplaatsen van gewone voertuigen met blote handen is een behoorlijk zware klus. Het slepen van voertuigen, vooral in openbare ruimtes, is niet iets om lichtvaardig over te gaan. Er zit niets anders op dan hem lichter te maken.

Dit werk wordt gemakkelijker gemaakt door haperingen te hebben. De montage van een goede gewichtsverdelingskoppeling is eenvoudiger en kost minder tijd. Het volgende artikel gaat over de montage van de gewichtsdistributiekoppeling .

Wat is een trekhaak voor gewichtsverdeling, vraagt u zich af? Het is een mechanisch apparaat dat aan het chassis van een voertuig moet worden bevestigd. Het doel is gewoon om de voertuigen te slepen. Het heeft geen invloed op het tonggewicht. In plaats daarvan maximaliseert het de trekkracht van het voertuig door het totale gewicht te verdelen, waardoor het gemakkelijker te dragen wordt.

Waarom Heb Je Een Haak Voor Gewichtsverdeling Nodig?

Om uw voertuig gemakkelijk te kunnen slepen, heeft u een trekhaak voor gewichtsverdeling nodig. Dit maakt het gemakkelijk om voertuigen te verplaatsen. Het verandert het punt waarop de belasting van het aanhangerframe op het voertuig wordt overgebracht. Vervolgens verdeelt hij het gewicht tussen de aanhangerkoppeling en de assen van het voertuig.

Het heeft geen invloed op het tonggewicht van uw trailerbal. Als de trekhaak geschikt is voor gewichtsverdeling, kan dit de capaciteit van het voertuig en de trekhaak vergroten. Gewichthefkoppelingen kunnen uw voertuig lichter maken om te vervoeren.

Het is gemakkelijker om uw auto te verplaatsen en te slepen. Daarom zijn gewichtsverdelingskoppelingen nodig om uw werk beter beheersbaar te maken. Dit zijn de belangrijkste redenen waarom we volgens mij gewichtsverdelingskoppelingen moeten gebruiken.

Hulpmiddelen Die U Nodig Hebt Om Een Gewichtsdistributiekoppeling In Te Stellen

Voordat u een gewichtsdistributiekoppeling kunt opzetten , zijn er een aantal dingen die u nodig heeft . Het opzetten van een trekhaak zonder afstelstappen kan u tot de grootste moeilijkheden brengen. En als het juiste gereedschap niet wordt gebruikt, kan de trekhaak het totale gewicht niet verdelen, wat resulteert in een complete storing. En wie wil er nou een verlies hebben in zijn harde werk? Dus zonder tijd te verspillen, laten we beginnen met de essentiële tools die nodig zijn-

  1. Schacht bouten.
  2. Koppelingskogel met het juiste gewicht en de juiste maat.
  3. Meetlint.
  4. Potloden.
  5. Dunne wandcontactdoos
  6. Dopsleutel:

Bovenstaand gereedschap is nodig om de gewichtsverdeelhaak goed te bevestigen en het gewicht over de assen te verdelen. Zodat de koppeling op zijn maximale capaciteit kan worden gebruikt, en als de kop van de koppeling op zijn hoogste capaciteit wordt gebruikt, zal de gecreëerde knoop tussen de aanhangerkoppeling niet breken en zal de sleepmethode net zo soepel verlopen als altijd. We hebben nu de tools om ons te helpen het gebruik ervan te begrijpen.

Gewichtsdistributiekoppeling Instellen : Een Complete Gids

Er is een minimale installatie vereist voordat u de gewichtsverdelingskoppeling kunt gebruiken. Het hele apparaat wordt geleverd met een boekachtige handleiding. Deze handleiding van Andersen Hitch heeft een handige gids die gericht is op het installeren van een gewichtsverdelende Hitch. Het wordt aanbevolen om het een keer te bestuderen voordat je het praktisch installeert.

Door de handleiding stap voor stap te volgen, kunt u uw werk misschien nog gemakkelijker uitvoeren zonder enig probleem. Zodra alles is voorbereid en vastgezet, kan het worden gesleept.

Stap 1: Meten

De hoogte van de aanhanger moet worden gemeten met de meetlint aan de voor- en achterkant van de aanhanger. Ook de juiste meting van het voorwiel van het trekkende voertuig is vereist. Het is ook mogelijk om de afstand tussen grond en bovenkant van de koppeling te meten.

Stap 2: raak Ballen

Allereerst moeten de trekhaakkogels de juiste maat en draagvermogen hebben. De kogelmontageconstructie moet eraan worden vastgezet met borgringen of moeren. Denk eraan om altijd de borgring te gebruiken en deze naast de moer te plaatsen. De borgringen moeten altijd naast de moer worden vergrendeld.

Stap 3: Haakstang

De juiste lengte van verstelbare trekstangen (ook bekend als schachten) moet worden gekozen. U heeft voldoende vrije ruimte om uw aanhanger te keren zonder deze te beschadigen en u kunt ook het juiste tonggewicht gebruiken.

Stap 4: De Schacht Plaatsen

Afhankelijk van de hoogte van de aanhanger moet de stang in het trekkende voertuig worden gestoken. En als u de stang met succes hebt geïnstalleerd, moet deze worden vastgezet met een paalpen en vervolgens de kogelbevestiging op de trekhaak plaatsen.

Stap 5: Hardware-installatie

De hardware moet in de bovenste en onderste gaten van de kogelbevestiging worden geïnstalleerd zonder de moeren volledig aan te draaien. De hardware moet strak genoeg zijn om ervoor te zorgen dat de balbevestiging niet te snel beweegt.

Stap 6: Spring Bars

Veerstangen zijn het essentiële onderdeel van een gewichtsverdelende trekhaak. De kettingen moeten aan de staven worden bevestigd met bouten, platte ringen en borgmoeren. Zorg ervoor dat u twee tot drie draden onder de borgmoer houdt.

Ook is het een lastige opgave om de juiste hoogte van de springbars te bepalen. De bal moet verticaal zijn en lichtjes naar de aanhanger gekanteld.

De onderste knop moet in de onderste bus van de kogelbevestiging worden gestoken. Voor de juiste afstelling van de onderste koppeling dient u de handleiding te raadplegen.

Stap 7: Definitieve Installatie

Om de kogelkoppelingen omhoog te brengen, kunt u tongvijzels gebruiken. Vervolgens worden de koppelingen op dezelfde hoogte gebracht totdat de trekhaakkogel zich onder de koppeling bevindt om wrijving te veroorzaken. Om dit te doen, moet u het trekkende voertuig nauwkeurig opmeten. Zodra ze op de juiste hoogte zijn, moeten de koppelingen worden neergelaten. Hier vormt zich de knoop. De veerstaven moeten aan het einde opnieuw worden geplaatst.

Vergeet niet om altijd uw veiligheids- en elektrische kettingen aan te sluiten voordat u gaat slepen.

Nadat alle bovengenoemde stappen zijn gevolgd, moeten de beugels worden bevestigd door de borgbouten aan te draaien totdat ze het frame bereiken. Zorg ervoor dat hij niet te strak wordt aangedraaid. Daarna moet met behulp van de aanhangerkrik de trekhaak omhoog gebracht worden om zoveel mogelijk gewicht te verwijderen.

Om de kettingen gemakkelijk te kunnen bevestigen, moeten de opklikbeugels evenwijdig aan de grond zijn. Nadat de ketting aan de dichtstbijzijnde haak is bevestigd, moeten de opklikbeugels over het juk worden geschoven. Het juk moet worden opgetild met veiligheidsspelden. Om ervoor te zorgen dat de tong niet wordt ondersteund, laat u de krik zakken. Breng vervolgens de krik omhoog zodat deze niet in de weg staat.

Na montage moet de voorkant van het wiel van het trekkende voertuig opnieuw worden gemeten. De nieuwe meting moet hetzelfde zijn als voorheen, of iets hoger. Als dat zo is, zal de gewichtsverdelingskoppeling werken. De laatste stap is het verbinden van de kettingen. En zo eindigt de juiste montage van de gewichtsverdelingskoppeling.

Veelgestelde Vragen Over Het Instellen Van De Haak Voor Gewichtsverdeling

Kunt U Te Veel Spanning Op De Gewichtsverdelingskoppeling Zetten?

De beste manier om een trekhaak voor gewichtsverdeling te kiezen, is door deze te baseren op het belaste tonggewicht van de algehele opstelling wanneer deze is geladen. Zodra die stap is voltooid, is het klaar om te worden gesleept.

Hoe Strak Kunnen Gewichtsverdeelstaven Zijn?

Wanneer het systeem is gemonteerd op een gewichtsverdelingssysteem met veerstangen die aan kettingen hangen, moet de veerstangketting worden gespannen. Ze mogen niet te strak worden aangedraaid. Dit kan een klein probleem veroorzaken met de achter- en voorbumpers. De juiste hoeveelheid aanscherping kan dit probleem echter oplossen zonder te verliezen. Als u de veerstangen goed vastzet, worden ze strakker.

Moet Ik Gewichtsverdelingsstaven Verwijderen Voordat Ik Een Back-up Maak?

Ja, u kunt een back-up maken, maar de wrijvingszwaairegeling moet eerst worden losgekoppeld. U kunt onherstelbare schade aanrichten. Daarvoor moet u ervoor zorgen dat uw trekhaak een maximaal aanhangergewicht heeft dat hoger is dan uw aanhanger.

Conclusie

Deze trekhaak voor gewichtsverdeling wordt constant gebruikt om voertuigen te slepen. Bovendien maakt het eenvoudige gebruik uw werk een stuk eenvoudiger met minder tijd. Het slepen begint met de helft zwaarder te wegen dan het gewicht van de veerarm van uw voertuig, wat inderdaad uitstekend is.

De hierboven genoemde installatie- en initiële installatiemethode over de gewichtsverdelingskoppeling is over het algemeen een gemakkelijke en handige methode om uw voertuigen te slepen. Deze gewichtsverdelingskoppeling is de moeite meer dan waard.

Weet u niet zeker welke weegdistributiekoppeling u moet kopen? lees mijn andere artikelen: