De gewichtsdistributiekoppeling van Andersen is momenteel een van de beste koppelingen op de markt. Maar zelfs de beste hapering kan soms problemen oplossen vanwege veel interne of externe technische problemen. U hebt waarschijnlijk de levenslange garantie ondertekend als u uw trekhaak rechtstreeks bij Andersen hebt gekocht. In dat geval zou de klantenservice van Andersen u bij elk probleem moeten helpen.

De meeste gebruikers kopen de trekhaken via dealers of online, waardoor het moeilijk is om het werkelijke probleem met de gewichtsverdeling van Andersen te identificeren. De afgelopen zeven jaar hebben we de Andersen wdh gebruikt. Dus, op basis van onze ervaring, hebben we hieronder enkele tips en trucs gedeeld om deze problemen en oplossingen op te sporen.

Zijn Andersen Hitch Goed?

Andersen veranderde het scenario van conventionele wdh-systemen en bracht de nieuwste anti-sway gewichtsdistributiekoppelingen. De hefinrichting zonder slinger van Andersen is een van hun meest populaire producten. Aanhangwagenaccessoires van Andersen staan bekend om hun hoogwaardige trekhaken. Bewegingsdempende technologie wordt gebruikt in hun gewichtsverdelingssysteem om zwaaien en gewichtsoverdracht te voorkomen. Dit zorgt voor een soepele, stabiele rit. Bovendien hebben ze een goede after-sales service en gaan de producten lang mee.

Problemen En Oplossingen Voor Gewichtsverdeling Van Andersen: In één Oogopslag

1) Lasplaatlassen

Disfunctie van de lasplaat of A-frame is het enige probleem waar mensen het meest mee te maken hebben, maar de oplossingen zijn niet specifiek. Dit gebeurt wanneer het A-frame van de trekhaak te klein is om in de gaatjes van het aanhangerframe te passen. Coachmen Apex 2022 RV heeft bijvoorbeeld een pinhole van een inch-hitch. Om de trekhaak te installeren, moet u een duimkoppelingspen bevestigen.

Wanneer gebruikers het direct installeren zonder te meten, kan het A-frame losraken, waardoor de camper gaat slingeren. De spanplaten kunnen ook worden verpletterd om te voorkomen dat de RV gaat slingeren. De eenvoudigste manier om te detecteren is door de koppelingspen en visplaten te meten. U kunt dit bevestigen door de status van spanplaten te controleren, van laag naar hoog.

Oplossing

We hebben onze lezers altijd geadviseerd om eerst de handleidingen te lezen en altijd elk accessoire van een trekhaak op te meten.

Meet eerst de trekpen. Als het gat groter is dan 2 inch, neem dan een minimalisatiebout. Als het gat kleiner is dan 2 inch, zorg dan voor maximale hitchpins.

Deze pinnen hebben geen invloed op de positionering van de beugel. Toch adviseren wij u om de beugels 5 cm verder te plaatsen dan uw gebruikelijke voorkeur om de trekhaak goed te laten werken.

2. Extreem Lawaai

Andersen gewichtsverdeling haken maken geluid . Soms is dit echter een indicatie van schade aan de aanhangerkoppeling of anti-zwaaikegel. De kogelbehuizing heeft een open ruimte aan de binnenkant om de in de fabriek gemonteerde anti-sway kogelbevestiging te plaatsen.

Veerklemmen houden meestal de balbevestiging vast en deze wordt vrij strak aangedrukt om de anti-sway taps toelopende bal zijn werk te laten doen. Hoewel het niet waarschijnlijk is dat de kogelconstructie losraakt, kan deze door slijtage tot wel 15 cm zakken. Als de kogelbevestiging groter is dan drie inch, zal het driehoekige metaal in conflict komen met de kettingspanningskegel, wat het geluid veroorzaakt.

Als de frictieleiding verslijt, raakt deze de aanhangerkoppeling elke keer dat het trekkende voertuig beweegt. Hierdoor ontstaat een metaal-tegen-metaal situatie. De Andersen-koppeling maakt een hard geluid, beschadigt de koppeling en zorgt ervoor dat deze verslijt.

Oplossing

Bevestig uw camper aan een trekhaak met behulp van een wielkeg . Til vervolgens de Andersen-ophanging op met uw tongkrik en verwijder voorzichtig de Andersen-haak voor gewichtsverdeling. Zet het vast met bouten en veerklemmen in de oorspronkelijke installatiepositie voor de frictielijn.

Mogelijk moet u de kogelbevestiging op de aanhangerkoppeling vervangen door een nieuwe en vervolgens opnieuw installeren. Soms kunt u het probleem oplossen door de beugels op het frame te verwisselen.

3. Bedschade

Het ontwerp van de pinnenkast beschadigt soms de laadbak van de vrachtwagen. Dit gebeurt wanneer het brutogewicht van de aanhanger en het draagvermogen van de trekhaak hoger zijn dan de stelschroeven. Het is gebruikelijk dat hefinrichtingen van Andersen werken met lichtere aanhangers .

Oplossing

Zodra u dit probleem opmerkt, vervangt u uw trekhaak met het juiste draagvermogen. Voor de veiligheid raden we aan om de pinbox ergens anders te installeren. Sommigen van jullie gebruiken adapters of tongkrik van het merk, maar dit zal op den duur de laadvloer beschadigen. Dus de beste manier is om eerst de gewichtsclassificatie te overwegen.

4. Sway-controle Werkt Niet

De slingerregeling werkt mogelijk niet als er geen slingering optreedt tijdens uw reis of als uw aanhanger niet is uitgelijnd met uw voertuig. Dit is verreweg het gemakkelijk te detecteren probleem en vaak het zeldzaamste. Er zijn maar weinig gevallen waarin zwaaicontrole niet werkt met Andersen.

Dit gebeurt wanneer de Andersen no-sway-hitch niet goed is geïnstalleerd of de slingerregeling defect is. Als er niet genoeg gewicht is om van de vooras naar de achteras te slepen, werkt de Andersen-koppeling mogelijk niet.

Als het echter een equalizer-koppeling was, moet u mogelijk een nieuwe kopen.

Oplossing

Als u niet zeker weet hoe u een trekhaak moet installeren, raadpleeg dan een monteur of bekijk onze installatiehandleiding voor de trekhaak. U kunt ook onze Andersen Weight Distribution Hitch Review bekijken, waarin het exacte proces wordt uitgelegd.

5. Losse Verbinding

Smering is essentieel om de slingerkoppelingen goed te laten werken. Het helpt corrosie te voorkomen en houdt het mechanisme in goede staat. De trekhaakkogel glijdt van het verbindingspunt als een Anderson-koppeling te vaak wordt gesmeerd. Het leidt tot een losse verbinding en soms opent de trekhaak de middenweg. Het is het gemakkelijkst om de trekhaak te controleren. U kunt zien of de trekhaak niet goed beweegt door deze te controleren.

Oplossing

Elke trekhaakverbinding moet regelmatig worden gecontroleerd. Smeer de slingerkogels elke herfst en veer aan de hoogste kant. Gebruik geen goedkope oliën om uw trekhaak te smeren. Overschrijd ook het trekvermogen van de trekhaak niet. Vermijd het slepen van grote voertuigen met uw trekkrachtcapaciteit. Het belangrijkste is dat u stabilisatorstangen gebruikt in plaats van standaard zware trekstangen.

Conclusie

Dit zijn slechts enkele van de veelvoorkomende problemen waarmee de hefverpleegkundige van Andersen te maken kan krijgen. De meeste van deze zelfde problemen treden op als gevolg van defecte installatieprocessen en andere gevallen van defecte producten.

We raden u aan contact op te nemen met de garantie- of klantenservice om uw artikel te laten vervangen. Dit is een eenvoudigere manier om te gaan als je geen doe-het-zelf wilt. Lees ook altijd eerst de handleiding.

Lees ook onze andere berichten over gewichtsverdeling: